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Magdalena Zorn

Visiting Scholar (Sep 2016)

Dr. phil., Scientific Assistant of Musicology, Ludwig Maximilians University (LMU) Munich

Magdalena Zorn studied musicology, German literature and communication science in Innsbruck, Freiburg i. Breisgau, and Munich, and completed her doctoral studies with her dissertation „Stockhausen unterwegs zu Wagner. Eine Studie zu den musikalisch-theologischen Ideen in Karlheinz Stockhausens Opernzyklus LICHT”. With her postdoctoral project concerning the historiography of the listener she was appointed member of the interdisciplinary research group Junge Akademie | Mainz.

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The Implicit Listener

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Selected Publications

Zorn, M. (2016). Stockhausen unterwegs zu Wagner: eine Studie zu den musikalisch-theologischen Ideen in Karlheinz Stockhausens Opernzyklus "LICHT" (1977-2003). Hofheim: Wolke.

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Zorn, M. (2016). Wagners Parsifal und Stockhausens LICHT: zum modernen Mysterienspiel zwischen neomittelalterlicher Lehrhaftigkeit und performativer Ästhetik. Wagnerspectrum, (1), 143-159.

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Zorn, M. (2016). Wie hör' ich das Licht? Stockhausen and Wagner in the echo chamber of music history. In M. J. Grant, & I. Misch (Eds.), The musical legacy of Karlheinz Stockhausen: looking back and forward (pp. 123-137). Hofheim: Wolke.

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Zorn, M. (2012). Die MISSA (1984-87) von Dieter Schnebel. Hofheim: Wolke.

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Zorn, M., & Zorn, J. (2011). Metonymien für die Bretter der Welt: zu den Skulpturen und Collagen von Elisabeth Wieser. In S. M. I. Kaufmann (Ed.), Fly me to the moon: Inszenierungsstrategien des Theatralen in den Künsten (pp. 74-86). Munich: Kunstarkaden.

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Zorn, M. (2011). Stockhausen unterwegs zu Wagner: virtuelle Begegnungen zwischen zwei Musikerpersönlichkeiten. In R. Reiche, I. Romanos, B. Szymanski, & S. Jogler (Eds.), Transformationen in den Künsten: Grenzen und Entgrenzung in bildender Kunst, Film, Theater und Musik (pp. 243-258). Bielefeld: Transkript.

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